Szkolenia IT

Jeśli chcesz być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami, śledź nasz profil na Facebook-u.

Czas trwania2 dni
Cena za grupę2500
Orientacyjna cena za osobę180
Orientacyjna cena rynkowa za osobę600
W trakcie kursu uczestnikom zostanie przekazana podstawowa wiedza dotycząca operacji wykonywanych w arkuszu kalkulacyjnym.
Kod szkolenia
IT-AB-004
Adresaci
Kurs skierowany jest do osób rozpoczynających pracę w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel.
Rodzaje zajęć
  • laboratoria
Wymagana wiedza
  • sprawne poruszanie się w środowisku Windows
Materiały pomocnicze

Materiały do kursu przekazane przez prowadzącego.

Korzyści wynikające z ukończenia kursu

Umiejętność korzystania z wybranych funkcji arkusza kalkulacyjnego MS Excel takich jak:

  • tworzenie tabel i wykresów,
  • wprowadzanie formuł,
  • wyszukiwanie danych,
  • przygotowanie do wydruku.
     
Program kursu
  1. Omówienie interfejsu programu MS Excel
    • okno, paski narzędzi / wstęga, poruszanie się po dokumencie MS Excel
    • pojęcia podstawowe: zeszyt, arkusz, wiersz, kolumna, komórka
    • obszary: wiersz, kolumna, komórka, wykorzystanie klawiszy kursora, CTRL i SHIFT
    • podstawowe skróty klawiaturowe
  2. Wprowadzanie danych do arkusza
    • serie danych: liczby, miesiące i dni tygodnia
    • przygotowanie arkusza, zawijanie wierszy, szerokość kolumny i wysokość wiersza, formatowanie
    • kopiowanie i przenoszenie danych
    • komentarze: wstawianie i edycja
  3. Wprowadzanie danych do arkusza
    • formuły, tryby edycji formuły
    • operatory matematyczne, kolejność działań
    • kopiowanie formuły
    • format walutowy i procentowy
    • podsumowanie kolumn, autosumowanie. Wprowadzenie do funkcji wbudowanych: średnia i funkcje agregujące
    • wprowadzenie waluty obcej
    • adresowanie względne i bezwzględne, nazywanie komórek i obszarów
  4. Wprowadzenie zaawansowanych danych do arkusza, formuły średniozaawansowane
    • przygotowanie i wypełnienie arkusza.
    • formatowanie zaawansowane arkusza, kolory i obramowania.
    • wprowadzenie funkcji związanych z czasem i datami, funkcje statystyczne i agregujące.
    • wprowadzanie funkcji warunkowej JEŻELI
    • zagnieżdżenie funkcji JEŻELI. Funkcje LUB i ORAZ
  5. Wykresy
    • kreator wykresów
    • dodanie trendów, analiza informacji na wykresie
    • formatowanie wykresu
  6. Zaawansowane funkcje warunkowe
    • funkcje zaawansowane: SUMA.JEŻELI, WYSZUKAJ, formatowanie warunkowe
    • sumy warunków
  7. Integracja z zewnętrznymi źródłami danych
    • import danych zewnętrznych, czyszczenie i aktualizacja danych
    • sortowanie i filtrowanie danych
    • wykorzystanie importowanych danych do budowy wykresów
  8. Drukowanie
    • przygotowanie do druku
    • ustawienia stron
    • nagłówki i stopki
  9. Zabezpieczenia
    • zakładanie haseł na zeszyty
    • ochrona komórek

 

Co proponujemy kursantom
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia